MINDFULNESS

Mindfulness

Praktyka uważności i Redukcji Stresu. Pomaga w leczeniu zaburzeń emocjonalnych i lękowych, obniża poziom stresu, zapobiega nawrotom depresji. Uczy radzeniu sobie z negatywnymi emocjami i z trudnymi sytuacjami życia codziennego.
Mindfulness ma korzenie w krajach Dalekiego Wschodu ale do Europy sprowadził go Amerykański psychiatra Dr. Jon Kabat Zinn, który zastosował to w dziedzinie medycyny i psychiatrii. Podstawową techniką mindfulness jest medytacja służąca rozwijaniu uważności. Naukowe badania potwierdziły zbawienny wpływu medytacji na mózg. Praktyka mindfulness polega na obserwowaniu procesów zachodzących wewnątrz i na zewnątrz. Wewnątrz to-odczucia, myśli, emocje, doznania a zewnątrz to – zmysły. Taka świadomość siebie pomaga bardziej akceptować własne doświadczenia a także pomaga na Osiągnięcie równowagi emocjonalnej; Zmniejszenie napięcia nerwowego; Wypracowanie umiejętności uspakajanie się podczas gniewu lub złości; Radzenia sobie z negatywnymi emocjami i z trudnymi sytuacjami życia codziennego. Zbudowanie trwałego wewnętrznego spokoju. Praca nad wdzięcznością, życzliwością i współczuciem(compassion)
Celem treningów jest świadoma obserwacja siebie i bycia obecnym tu i teraz bez osądzania i oceniania siebie i swoich emocji., co pozwala na oderwanie się od nawykowego sposobu reagowanie na przykład na bodźce negatywne. Praktyka pomaga oduczyć się starych schematów funkcjonowania umysłu.

Mindfulness jest przeznaczony dla wszystkich osób, które pragną zredukować swój stres i zyskać lepszą jakość życia.

· Główne korzyści ze stosowania praktyki mindfulness, które są poparte szeregiem badań naukowych to:

  • · Leczenie zaburzeń emocjonalnych i lękowych
  • · Zmniejszenie bólu
  • · Zmniejszenie negatywnych emocji
  • · Obniżenie poziomu stresu
  • · Zwiększenie pozytywnych uczuć
  • · Zmniejszenie depresji , uczucia samotności
  • · Poprawienie kontaktów i relacji społecznych